• CSR

Har du det svært? AP Care er klar til at hjælpe dig

AP Pensions helbredsvejledere i AP Care er klar til at hjælpe dig, hvis du oplever en mistrivsel i hverdagen.

Oplever du ændringer i dit velvære eller mistrivsel? Eller kan du nikke genkendende til et eller flere af nedenstående symptomer? Så kan det være en god ide at kontakte vores helbredsvejledere i AP Care, de er til for at hjælpe dig.

  1. Har du fysiske symptomer, som du ikke kan forklare, hovedpine, synsforstyrrelser, summen eller uro i kroppen, diffuse smerter, let til tårer, tankemylder?
  2. Oplever du, at du arbejder mere og mere, mens bunkerne vokser?
  3. Sover du dårligt og er sjældent udhvilet?
  4. Har du koncentrationsbesvær, problemer med at huske eller svært ved at holde overblik?
  5. Går du igennem en større krise i dit liv, f.eks. en hård skilsmisse eller et dødsfald blandt dine nære, sygdom blandt f.eks. børn under eller over 18 år?
  6. Oplever du ensomhed eller mangel på nærvær?
  7. Føler du dig påvirket af - eller er du utryg ved corona-situationen?

Helbredsvejleder i AP Pensions afdeling AP Care, Karen Thuesen, forklarer, at det er vigtigt, at vi er opmærksomme på, hvordan vi har det.

- Det er vigtigt, at vi er opmærksomme på vores egen trivsel, så vi kan nå at gøre noget ved det, inden vi bliver rigtig syge, eller det bliver for uoverskueligt. Hvis man har en del af de nævnte symptomer, så skal man gøre noget ved det, siger Karen Thuesen. Hun fortæller, at man bør tale med AP Care eller sin læge, hvis man har gået med nogle af symptomerne i 14 dage eller mere.

- I AP Care er vi altid klar til at tale med vores kunder, så vi kan være med til at sørge for, at den enkelte hurtigt kommer på ovenpå igen. Vi bliver som regel klogere af at sige tingene højt i stedet for at gå med problemerne alene. Så tal gerne med andre om det også. Det kan være en god kollega eller en chef, du føler dig tryg ved, lyder opfordringen fra Karen Thuesen.

Udgangspunkt i den enkelte

Når en kunde henvender sig til AP Care, tager vores helbredsvejledere altid udgangspunkt i den enkelte.

- Vi tager en snak med kunden om, hvornår symptomerne er opstået, og hvor længe det har stået på. Vi kommer også omkring, hvad der kan være årsag til symptomerne, og hvor indgribende det er for ens arbejde og hjemmeliv. Vi taler altid om, hvordan man kan bruge sin læge, og hvilken rolle ens arbejdsplads spiller, fordi arbejdet er så stor en del af vores liv, siger Karen Thuesen, der samtidig understreger, at alle samtaler med helbredsvejlederne i AP Care foregår anonymt.

- I AP Care har vi har ingen pligt til at involvere kundens læge eller arbejdsgiver. Vores kunder kan ringe til AP Care og få en uforpligtende samtale uden, at det kommer videre.

Du kan ringe eller skrive til vores helbredsvejledere, der har erfaring inden for sundhed, sygdomsforløb og generel vejledning om trivsel, alle hverdage mellem klokken 8.00 og 17.00 på 7080 5020 eller care@appension.dk

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 17.00 alle hverdage.